20 apr. 2016

Allt har sin tid




Hej på er! Hoppas att allt är bra och att ni precis som jag njuter av att våren är på väg.

Ganska exakt två månader sedan jag gjorde senaste inlägg här på bloggen. Tiden går otroligt snabbt. Då var det högaktuellt med långa sockor och varma tjocka plagg. Nu har vi redan kunnat lätta lite på klädseln och långsockorna ligger i sin korg i väntan på ny säsong.

Själv har jag haft en riktig lugn period med mitt handarbetande. Av någon anledning så sa det mitt i allt stopp. Bara åsynen av ett garnnystan gjorde mig illamående.
Vi åkte till lappland en vecka, och hör och häpnad, jag utan ens ett ynka litet handarbete i bagaget. Ärligt så kände jag knappt igen mig själv. Men det konstigaste var, att det kändes bara sååååå skööönt. Och den känslan höll jag kvar vid när vi kom hem.

Istället föll det sig helt naturligt att ägna en stor del av min tid åt att röja och rensa. I skåp och lådor. I förråd och garage. Kroppsligt och mentalt. Att plocka bort och rensa ut, har varit den senaste tidens melodi. Och tro mig, det gör underverk. För mycket av allt gör att du till sist inte ser någonting.

Att som vi genomgå en väldigt tuff tid, och på kort tid mista många nära släktingar och nära vänner till familjen, gör att man slås ner på jorden med full kraft, gång efter gång. 
Det medför också en hel del aha-upplevelser och att man mitt i allt elände vaknar upp och undrar, vad fan håller jag på med. Man inser också, hur fantastiskt bra vi egentligen har det, men också hur ytlig världen har blivit.
Alla dessa händelser har gjort att jag idag är en person med andra värderingar än för ett par år sedan. Och det i sin tur har bl.a lett till denna period av utrensning.
Att jag överhuvudtaget står upprätt och med förståndet något så när kvar, efter allt detta, är lite av ett under. Varje dag är påminnelse om hur fort och drastiskt livet kan förändras.

Som ni säkert redan räknat ut så kommer det inte att bli fler inlägg på den här bloggen. Blogglusten är helt borta, och jag läser knappt en blogg. Jag ser helt enkelt ingen mening med det nu mera. All den tid jag brukade lägga ner framför skärmen går nu istället till att leva det verkliga livet.

Precis som talesättet säger så var det trevligt så länge det varade, men nu är denna bloggsaga all.

Jag önskar av hela mitt hjärta en fin fortsättning åt er mina bloggläsare. Och hjärtligt TACK för att ni följt mig under denna resa!

Catarina







7 kommentarer:

  1. Intressen kommer och går och mycket i livet förändras med åren. Kanske Du kommer tillbaka när lusten faller på, så jag hoppas att Du inte stänger bloggen? Du är ju en stor inspirationskälla och har många fina bilder här!
    Ha det gott och vi ses på Instagram! ♥

    SvaraRadera
  2. Aj,aj, det var visst inte bra för oss bloggläsare att en intressant blogg försvinner. Förstår dig visst för som du säger allt har sin tid. Tänk så bra ändå att du kommit dig för att tänka till, alla gör ju inte det utan bara rusar på. Har själv tänkt ett par gånger att man borde sätta högst en timme varje kväll vid datorn och inget mer men,men. Säger tusen tack för alla dina intressanta inlägg och ett litet hopp om att du om något år kommer igen. Ha det gott och kanske ses vi vid Juthbackamarknaden i sommar.

    SvaraRadera
  3. Tack sjölv.he va intressant ti läs och följ .it mönstren ,allt annat .men...allt har sin tid.Må så gott

    SvaraRadera
  4. Tå hadd to i allafall en av dom icke ytliga bloggarna.. tack för den.. sköt om dej å de dina :) -G-

    SvaraRadera
  5. Hej min vän!
    Men så tråkigt att du bestämt dig för att lägga ner din otroligt fina blogg. Det gör mig ledsen, men jag förstår att om man inte orkar och inte känner för det så blir det inte kul.
    Jag kommer att sakna dina fina inlägg. Jag hoppas dock att du längre fram kanske ändrar dig:)
    Nu så har våren äntligen kommit:) fast vi har det väldigt blåsigt och regnigt just nu:(
    Ted har flyttat hemifrån nu. Jag mailar dig och berättar hur han bor:) Nu önskar jag dig och din familj en fortsatt fin vår och sommar:)

    Ha det gott vännen:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  6. Varmt tack för att jag fått läsa din blogg ett par år. Den har alltid känts varm o naturlig och inspirerande. Hoppas livet är snällt mot dig och att du åter hittar lusten till handarbete. Styrkekramar!

    SvaraRadera
  7. Inte vet man så mycket om vem som finns där bakom alla texter, bilder och bloggar som man dagligen läser!
    DIN har varit en inspiration till att skapa vackra mönster och du har gett mycket av dig via dem!
    Tråkigt tycker jag att du lägger ner den ... men samtidigt är du väldigt stark när du tog beslutet!
    Önskar av hela mitt hjärta DIG en god fortsättning på våren och livet!
    Varma Kramar, Vivan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...