4 jan. 2016

Ett par Duudsonit


Hej igen! 
Vill börja med att önska alla en god fortsättning på det nya året!
Hoppas ni har det bra efter alla helger och festligheter. 

Här har vi varit och befinner oss delvis ännu, i nån sort jullovsbubbla. 
Men snart kör vardagen igång på riktigt igen och som alltid när ett lov närmar sig slutet så känns det riktigt bra med lite rutiner igen. Men ett par dagar till skall vi ännu bara vara.

Min bloggluft gick ur mig fullständigt där när julkalendern var i hamn. Kanske inte helt lyckat att tvinga fram 24 inlägg på raken när man inte är van att blogga så tätt. Men nöjd över mig själv att jag lyckades. Och ett jätte STORT TACK till er som följde den och för era fina kommentarer.
Nu efteråt kan jag inte förstå hur jag verkligen lyckades få tid att köra ett inlägg per dag. För det tar sin lilla tid (och inte så lite heller alla gånger) 
Det knepigaste i nuläget är att få någon att ställa upp endera som fotograf eller modell för mina stickade plagg. Att försöka få sex bönder att förstå sig på mitt bloggande är inte lätt. Gissar att de aldrig kommer att förstå men de får stå ut med det tillsvidare :)


Även under jullovet har stickorna varit igång. Zacharias lade in en beställning på ett par Duudsonit sockor. Och efter hans noggranna beskrivning under arbetets gång,... var de röda ränderna skulle vara, hur rutorna skulle se ut osv, så var det här vad vi tillsammans fick ihop. Jag kan väl meddela att jag rev upp mer än en gång när det visade sig att det inte föll designern i smaken :)
Men han är nöjd och jag är nöjd så vad gör väl det då, att vi rivit upp och börjat om ett par gånger.


 Sockorna är stickade i 7-bröder garn på stickor 3,5.



För er som undrar vad Duudsonit är så här kommer en bild på vilka typer det handlar om.
Trycker ni på bilden kommer ni till deras hemsida.

4 kommentarer:

  1. Hej Catarina!
    God fortsättning på det nya året 2016!
    Vi har haft en fin och skön julhelg:) Men visst är det skönt att det snart blir vardag igen;)Och så går vi ju mot ljusare och varmare tider:))
    Såååå fina Zacharias stickade sockor blev:) Ser så varma och sköna ut också:))Snyggt med det gråa och röda garnet:)

    Ha nu en fin fortsatt vecka med familjen:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  2. fina sockor.. Här kom jag inte i land med 24 luckor.. Annicas kom hem den 20 o sen blev det inte av att skriva..men det är ju en själv som bestämmer så det gör ju inget, haha.. visst så är det att det tar tid o ingen fattar att man "orkar, tar sej tid o sen att sitta framför datorn" alla gånger.. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Fina strumpor.he va kul ti följ med din kalender,vänta varje kväll du sku skriv.God fortsättning

    SvaraRadera
  4. Fina sockor. Vilket härligt samarbete, sonen planerar o du verkställer.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...