11 dec. 2015

Lucka nr.11 -ett par speciella vantar.


För en tid sedan fick jag frågan om jag kunde tänka mig att sticka ett par Dominovantar. 
Ärligt, jag hade aldrig hört talas eller sett ett par dominovantar. Men jag snabbt in och kolla på googles underbara värld. Och visst, där fanns dom. Så jo det skulle nog lyckas. 

De här var ett intressant och lärorikt projekt för mig som aldrig ens stickat en dominoruta. Kan nu inte fatta hur jag lyckats missa det.

Det är ju bara roligt att testa något nytt och samtidigt få lära sig något som man annars kanske inte hade kommit på. 
Mönstret jag fick i min hand var på finska men även det gick bra.


 Och nu är dom klara och levererade.







 Vantarna är stickade på så sätt att man stickar en dominoruta i gången, med början uti fingerspetsarna. Därefter plockar man upp maskor längs med kanterna av de färdig stickade rutorna och stickar en ny ruta.
En vante består sammanlagt av 12 rutor.


3 kommentarer:

  1. Va bussi vantar. he bara kallt som fattas

    SvaraRadera
  2. Hej Catarina!
    Men så läckra vantar, me like:))Super härliga färger:) Sådana har jag aldrig sett förut. Hoppas nu mottagaren blev supernöjd:)
    Ikväll ska jag åka till Huskvarna Folkets Park och lyssna på Lasse Stefanz. Nån bugg blir det tyvärr inte med mina dåliga ben;) synd! För jag älskar att dansa:) Men jag brukar stå nedanför scenen och digga;)) Ted ska också dit, gubben är hemma med vovvarna;)

    Må så gott där på andra sidan:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...