20 dec. 2015

Lucka 20 -sluta jäkta.


Fjärde advent, och jag kan tänka mig att det är många där ute som känner en viss stress. 
Och för en del kanske jäkten och stressen helt har tagit överhanden. 
Vad är det ni stressar  upp er för, 
att allt skall vara tipp topp, 
att alla ljusslingor skall hänga precis i rätt ordning, 
att julklapparna ännu är oköpta.
Stör ni er på att ugnen inte är rengjord, 
bastun likaså, 
julgardinerna ligger kvar i skåpet 
och julgranen lyser med sin frånvaro.

På riktigt. 
Är något av det där alls något att stressa upp sig för.
Inte om du frågar mig.

Vi har förberett och firat de två senaste jularna med oro, sjukdom och döden som objudna gäster och då inser man på riktigt från hjärtat vad som är värt något. 

Så när andra gnuggar ugnar och såpskurar sina bastulavar
 så har vi suttit i timtal runt köksbordet och pysslat. 
Julen kommer oavsett och snart är den förbi. 
Gör det ni tycker om och skit i resten.




6 kommentarer:

  1. Så sjuttons bra skrivet ,håller med till 100 % ,lämna alla måste hinna göra och stanna upp ett tag och fråga er vad som ABSOLUT måste göras ,ni ska se att det egentligen bara är en bråkdel av vad ni trott. Ha det gott och njut!God Jul från Ulla-Britta

    SvaraRadera
  2. Så rätt .så rätt nästa viko denhär tiden ere förbi,SKÖNT,Ha e bra

    SvaraRadera
  3. Hej Catarina!
    Så bra skrivet, vi jäktar och stressar alldeles för mycket inför julen. Jag överdriver inte heller med städningen inför julen. Man städar ju som vanligt och ugnen tog jag ordentligt sent i höstas;) Det som känns viktigt för mig är att jag hinner göra mina egna julkort och skicka. Till första advent brukar jag köpa en massa hyacinter och plantera. Nu hade de vissnat så jag köpte nya i förrgår, så idag har jag planterat dem så de hinner blomma fram till Jul:)) Och jag gillar vita:)
    Men framför allt så är det viktigast att man får vara med sina nära och kära och äta gott och sitta och småmysa:)

    Hoppas ni får en fin dag imorgon:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  4. Jag har inte sett någon julstress bland mina kunder dom 5 senaste åren man börjar ju göra allt till julen redan i början på oktober nu för tiden och ingen köper julklappar en för det är onödigt,så jultradtionerna kommer snart att försvinna .Min förberedelse för julen har alltid varit att pyssla med olika saker men det håller på att försvinna totalt ,synd .Håller med dig om att julen kommer i vilket falla som helst vi har haft olika jular dom senaste 3 åren och dom närmaste kommer också att bli annorlunda ,trevlig jul till di de din ,nette

    SvaraRadera
  5. Jag stressade inte heller nått,lite städning blev det ju då Annicas skulle va i mitt syrum,haha,måste plocka bort det värsta. Men annars så blev det ingen bakning,jo 5 kakor som jag gav bort. Inte behöver man kämpa sej det blir nog jul ändå. Kram.,

    SvaraRadera
  6. Jag stressade inte heller nått,lite städning blev det ju då Annicas skulle va i mitt syrum,haha,måste plocka bort det värsta. Men annars så blev det ingen bakning,jo 5 kakor som jag gav bort. Inte behöver man kämpa sej det blir nog jul ändå. Kram.,

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...