19 dec. 2015

Lucka 19. Pepparkakor


Idag har det årliga pepparkaksbaket ägt rum.
Det är väl onekligen en av barnens höjdpunkter inför julen, att få baka pepparkakor.
Och visst tycker jag själv också att det är kul.
Fungerar dock mest som assistent härefter vid bakningen.
Och som vanligt så slank säkert lika stor del av degen in i de många munnarna genast,
 utan att hinna se skymten av varken bakbord eller kavel.


Men visst fick vi även ihop en rätt skaplig mängd pepparkakor.
Om dom kommer att räcka till jul.
Det tvivlar jag på.



1 kommentar:

  1. Hej Catarina!
    Såååå många fina pepparkakor ni bakat:) Du verkar ju vara proffs på det där:) Jag har faktiskt inte bakat några egna på många år.
    Jag gjorde det när barnen var små, de gillade mest degen de med;)
    och inte är jag så duktig på det heller;)
    Hoppas de räcker nu till Jul:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...