21 nov. 2015

Sockor med flätor och små röda detaljer.


Fortsätter att sticka sockor. Det är ju så praktiskt och roligt. Och stickade sockor kan väl världen aldrig få för många av : )

Många kanske tror att jag ägnar många timmar per dag åt att sticka, men så är det sällan. I undantagsfall om jag har något som jag verkligen vill ha klart, så då kan jag sticka någon stund mitt på dagen. Men ofta blir det att jag tar tag i stickningen först sen på kvällen innan jag går och lägger mig, vilket inte alls är speciellt lyckat alla gånger. När tröttheten kryper på händer det ofta att jag stickar fel och får riva upp och göra om. 





 Små röda detaljer smög sig med på dessa sockor.


Sockorna är stickade i 7 bröder garn.
Stickor 3 1/2
Mönstret är mitt eget.


3 kommentarer:

  1. He va ju riktit fiffit .Ha e gott

    SvaraRadera
  2. Så fine sokker! Vakkert med et lite rødt hjerte:)

    SvaraRadera
  3. Hej Catarina!
    Men så fina sockar du stickat, me like:)) Snyggt med flätorna och de små hjärtanen:))) Du är ju så duktig med stickorna:)) jag älskar verkligen sjalen med Tilda garnet, den är sååå fin, mjuk och go:)) Den andra är för stås lika fin den:)

    Idag har vi regn och hård blåst hos oss:( Inget uteväder precis;)
    Ikväll blir det skyttet!

    Må nu så gott och var rädda om varann:)
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...