12 okt. 2015

Vad hände!?


Jaa, det kan man undra vad som hände, när det blev så tyst här på Allt och lite till. Det som hände var väl att jag gick med i Instagram och med det så dog, eller kanske inte så pass heller, men min blogglust mattades av ordentligt. 
Det var väl mer eller mindre av en slump jag skapade ett Instagramkonto. Mina yngre söner hade gått med, och jag ville väl vara där och hålla lite koll om man säger som det var. Men det visade sig, att för mig som alltid fascinerats av bilder, så öppnade sig en helt ny värld. Massor av fina bilder och inspiration hur mycket som helst.
Dessutom är det ju så enkelt att själv dela med sig av en bild på Instagram. Ett foto med mobilen, ev lite redigering i samma mobil och sen är det bara att dela med sig. 
Ingen stor kamera, inga komplicerade redigeringsprogram på datorn och framförallt, inga långa rader med text att skriva, det som jag alltid har så svårt för. Ofta har jag bilden, men inte så mycket ord att komma med.

Nu låter det här som att bloggens saga är all men jag måste ärligt säga, att jag inte vet. Jag antar att det kan komma något inlägg nu som då, men det alldagliga följs nog bäst på Instagram. 

Här några av de mest omtyckta bilderna på catarinas_lantliv 




Gemensam nämnare 
#solnedgång 

Ni är alla såå varmt Välkomna att följa mig på Instagram.
 catarinas_lantliv
heter kontot ni skall klicka in er på.


Tillägg 13.10 
Jag kommer även i fortsättningen att lägga upp mina handarbeten här på bloggen. 
Något annat skulle kännas helt fel. Hoppas att ni följer med.
Har idag fotograferat ett nytt stickat plagg, så snart dyker det upp här. Håll utkik.

3 kommentarer:

  1. Herregud va ja ha vänta på livstecken .ja som e antik kan bara dähär hoppas du it slutar.God fortsättning

    SvaraRadera
  2. jag är också sällan in nå mera o skriver, tycker det har mattas av..inte lika intressant nå mera.men nån gång blir det ju...jag är inte med på instagram inte FB heller...ha de bra!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...