14 okt. 2015

Titanium


Nu när hösten är här på riktigt och har ju så varit en tid, så känns det som jag  har fått ordentlig fart på stickorna. Det ena projektet avlöser det andra, dock inte i någon racerfart, men ändå.

Senaste som blivit klart är denna sjal som har namnet Titanium. 
Sjalen har legat länge på min "att göra lista", så som mycket annat.
Men nu äntligen blev den aktuell.


Under tiden sjalen ännu låg på stickorna var jag aningen skeptisk till att den verkligen skulle bli så som mönstret utlovade. Bland annat storleken vållade bekymmer. Det jag hade under arbete verkade inte alls motsvara den 150 cm långa sjal som det skrevs om i mönstret.


 Sedan tidigare vet jag att man ALDRIG skall bedöma ett spetsarbete före det fuktats och spänts ut. Men i något skede hade jag väl lyckats förtränga det. 
För när sjalen väl hade torkat efter att ha legat utspänd i ett par dagar, så var den ju precis det jag hade drömt om.



 Sjalen är stickad i Drops Baby Alpaka Silk och stickor nr 4.
Och mönstret hittas här. >Titanium huivi

För mig var Drops Baby Alpaka Silk en ny bekantskap. Men det vara ett garn som visade sig passa utmärkt, inte bara till små känsliga babysar, 
utan även till sjal åt såna som mig, som upplever att nästan allt utom bomull sticks.
 Och sedan den lokala garnaffären Vörå Handarbetsaffär tog in Drops garner i sitt sortiment för något år sedan, så är det dessutom lätt att få tag i.
Samtidigt som jag köpte garnet till den här sjalen
 så passade jag även på att beställa garn till sjal nr.2  
Men före den får påbörjas så borde ett par vantar stickas klart.


2 kommentarer:

  1. He va fint lika dukti som min väninna .Ha e bra

    SvaraRadera
  2. Så grann! Skulle sitta skönt över axlarna just nu :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...