25 okt. 2015

Höstpyssel av kottar


Hösten är ju en fantastisk tid för oss som gillar att pyssla. Tänkte nästan säga att hela världen är full av pysselmaterial. Men om nu inte så, så åtminstone är hela skogen full.

I går hade vi ett otroligt fint höstväder så jag tog vara på tillfället och trampade iväg till skogs. Solen sken och jag bara njöt av att vandra omkring, samtidigt som jag samlade på mig en hel del material att pyssla av. Med cykelkorgen fullproppad och en påse kottar dinglande på styrstången cyklade jag sedan hemåt.


Och nu har så en del av det jag plockade fått komma till användning.
En pysslad krans av kottar fick bli sällskap åt ljungen i ett gammalt ämbar.



 En kransstomme av styrox för en billig peng från Halpa-Halli, lite beige tyg ur gömmorna och så kottarna ur skogen.Det var vad som behövdes för att göra en kottekrans.

Började med att linda klippta tygremsor runt stommen för att den vita färgen inte skulle lysa genom mellan kottarna. Sen var det bara att limma fast kottarna i en salig röra.



3 kommentarer:

  1. He vart ju riktit fint. fortsätt

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Ska ut under tallen och ploacka kotter att lägga i krukan där jag rev upp en blomma som inte gillat kölden nån natt.

    SvaraRadera
  3. Hej Catarina!
    Sååååå vacker kottekransen blev ihop med ljungen:) Ja hela skogen är full av olika pysselmaterial och gratis är det ju också;)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...