18 okt. 2015

Höstfärger på sockorna


Ännu ett par sockor har blivit klara.

Vad passar väl bättre denna vackra årstid än att låta de fina färgerna från naturen komma igen på något så enkelt som ett par sockor. 
Som så ofta så hade jag ett flerfärgat garn från Novita på lager i korgen. Har väl i något skede gillat färgerna och handlat hem ett nystan utan att egentligen veta vad det skall bli. Och kombinerat med ett enfärgat alternativ, det också ett Novita garn, så gav det här resultatet.
Och i all sin enkelhet så gillar jag dessa skarpt.





 Mönster: Grundmönster för sockor på mitt sätt. Randningen är tre varv beige och två varv färg.
Garn: 7 bröder beige färgnr. 060 och 7 bröder raita färgnr. 801 
Stickor: 3 1/2



5 kommentarer:

  1. Jättesnygg häl och minst lika snyggt vid tårna! Skulle vilja och behöva sticka sockor i vinter men tycker inte alls om mitt vanliga mönster. Har du ditt mönster nånstans i bloggen eller skulle du vilja dela med dig nu? :) Jättesnyggt att blanda det randiga garnet med enfärgat också. Det vill jag också testa. Pang, där kom det många beröm på en gång. :D

    SvaraRadera
  2. Mera beröm du ork ha igang stickmaskin .bara fina saker

    SvaraRadera
  3. Men åååh va fina.

    SvaraRadera
  4. Oj tack, tack, tack!! Vad ni öser på med fina ord :)
    Mönster frågades det efter och det finns inte på bloggen, men jag skall se ifall jag kan få till ett inlägg med en beskrivning.

    SvaraRadera
  5. Skitfina som sagt.. det blir häftigt att blanda färgat garn med grått.. måste testa. Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...