8 sep. 2015

Stickade spetssockor


Under sommaren blir det automatiskt väldigt sparsamt med handarbete. 
Men helt stilla har det ändå inte varit. Någon lite stund här och någon stund där, och kanske sticka några varv under bilresan, så visst har du ett par sockor till sist.

Dessa är stickade i 7 bröder garn, på stickor 4 och 3 1/2.
Mönstret hittar ni här.



 Nu när hösten är här och sysslorna utomhus lugnar ner sig så har jag en massa inspiration som bubblar i huvudet. Det gäller bara att sortera och välja ut, för jag har inte en chans att göra allt. Men visst är det härligt när man har nya projekt att se framemot.



2 kommentarer:

  1. Ser härliga ut. Ska försöka få min mamma att sticka ett par liknande åt mig ;) Själv har jag tummen mitt i handen när det gäller stickning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra om du har någon som kan sticka åt dig.
      Säkert kan du också lära dig sticka ifall intresse finns.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...