16 sep. 2015

Räsymattosukat / trasmattesockor

I gruppen Voihan villasukka som jag följer på Facebook så har dessa räsymattosukat snurrat en lång, lång tid och i en oäändligt massa olika variationer. Och visst blir man påverkad av det man ser på nätet, så klart att jag också ville testa ett par.
Restgarner ur korgen och här är resultatet.




Sockorna stickas helt enligt grundmönster för sockor och för att få till den intressanta randningen så använder man två eller flera flerfärgade garn. Här nedan ser ni vilka två olika garn jag har använt. Båda är av sorten `7 bröder Raita` med en repetition på tre varv och så byte av nystan.

Det finns variationer i hundratal av dessa sockor. Det är långa och korta. Det är några färger och det är massor med färger. Och så gott som alla är lika intressanta och fina. Själv skulle jag gärna sticka ett par riktigt häftiga knästrumpor.
Men det är bara ett stort MEN. Nu börjar jag ha så mycket på gång igen, så det borde vara böter på att fundera på nya projekt. Men vad gör man, när man vet att garn finns färdigt i korgen som skulle bli ett par fina sockor, då är det svårt att låta bli. 
Har ni några nya handarbetsprojekt på gång eller något ni funderar på att göra? Skriv gärna och berätta i kommentarsfältet. Alltid roligt att höra vad andra pysslar med.



4 kommentarer:

  1. Vilka härliga gladsockar!
    Men visst är det spännande med nya projekt? Jag har massor på gång och nu "försöker" jag få några nya färdiga i alla fall. Jag har massor med gamla garner liggande, men det finns ju såå mycket fina nya garner att köpa. *Fniss*
    Ha det gott och tack för en inspirerande blogg! :)

    SvaraRadera
  2. Oj så fina! Trodde först att det va ett garn som såg ut sådär, det finns ju så mycket som är randigt.Jo du jag borde få böter...har så mycket på G att jag borde skämmas..haha, ett par sockor åt Ida, ett par sockor åt nån annan o ett par till åt syrran min.. en pippitröja åt Albin..+ mycket annat..allt ligger i en hög i soffan så jag får ju välja vad jag vill just då..fiffigt va?..kram

    SvaraRadera
  3. Jag har börjat sticka vita reflexvantar. Eller rättare sagt grå-vita.

    SvaraRadera
  4. Hej ! Fina sockor gör du också men jag vill tacka för fina recept. Har gjort Knäckig Äppelpaj
    glutenfri och med vanligt mjöl och båda blev super Tack
    Hälsning GW

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...