26 sep. 2015

Förlängd sommar


Hösten har gjort sin ankomst på många sätt. Men när jag kommer in i växthuset finns det en hel del sommar kvar. Pelargonerna blommar för fullt, liksom sommarrudbeckian och de några zinniorna som jag i senaste laget petade ner i odlingsbänken. 
Att tänka mig att det snart är dags att stuva ner mina 14 mårbackor plus alla de andra övervintrarna i potatiskällaren, tar lite emot. Men allt har sin tid och jag hoppas att jag lyckas lika bra med övervintringen denna vinter, som jag gjorde i fjol. I så fall har jag ännu mera blomsterglädje att se fram emot till en ny säsong.








 Tomatkartar finns det gott av ännu. 
Att alla skall hinna mogna innan frosten kommer har jag svårt att tro.






 Äpplena håller bra att förvara i växthuset nu när det inte längre är så varmt. 
Någon enorm äppelskörd är det inte tal om i år 
men nog väl så att det räcker till en och annan paj.

Ha det gott!


4 kommentarer:

  1. ja nu blommar pellisarna. Mina har jag ju vid trappan men de har många knoppar..få se om jag klarar vintern med dem på fönsterbrä, har menat det i år också,hade så ifjol o det lyckades.Zinnia är nog fina!

    SvaraRadera
  2. Men nou har du vackra blommor.synd att säsongen snart är över

    SvaraRadera
  3. Men nou har du vackra blommor.synd att säsongen snart är över

    SvaraRadera
  4. Nej, du milde så vackert du har. Jag blir riktigt avis. Så du lyckades övervintra dina pelargonior från i fjol. Jag trodde det var något fel med sommaren eftersom jag inte klarade av övervintra en enda pelargon eller fuksia från i fjol som jag brukade klara men tydligen var det något annat då som gjorde att dog.
    Du har lyckats bra även med din test på tomatodling ser jag. Du fick säkert blodad tand med tomatodling. Ha en skön helg.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...