28 aug. 2015

Zinnia


En av mina absoluta favoriter bland de frösådda blommorna är nog Zinnia. Så vacker!
En hållbar blomma som gör sig bra både i rabatten och i en vas på bordet.
Jag har tidigare sagt att jag gärna skulle ha en hel äng med Zinnior. Där är jag inte ännu, men väl ett litet land av vackra blommor har jag.
Att det ur en fröpåse kommer så många olika variationer på blommorna är ju lite extra roligt. Det är både enkla och dubbla blommor, och flera olika färgkombinationer på det.













I dag är det fredag och det betyder att det står ridlektion på schemat för min del.
 Kul och lite spännande. Kom ju igång med ridningen igen för några veckor sedan efter ett uppehåll på två år.
Men jag kunde lätt konstatera att det var precis så roligt som jag mindes det.

Hoppas ni också har något trevligt att se framemot under helgen. Venetziaden eller villaavslutning som vi pratar om firas ju denna helg. Så kanske någon av er skall ut till någon sommarstuga. Och just nu ser det ju ut som att det skall få skutas raketer under kvällen trots allt, har ju varit ett frågetecken kring det, på grund av brandrisken i den torra marken.

Men vad än som står på programmet så önskar jag er en riktigt skön helg!!


8 kommentarer:

  1. Du ha riktit lyckas me blommor .det blir bara finare och finare.ha en bra helg

    SvaraRadera
  2. Vilka ljuvliga färger på blommorna! Jag som trodde det bara fanns gul/orange zinnia. Borde testa fröså som du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Zinnior finns ju i så många olika färger. Det här är ur en påse frön och det blev så här många olika färger.
      Tycker absolut att du skall testa att så dem, för får du dem att lyckas lovar jag att du är såld på Zinnior.

      Radera
  3. Underbara bilder på den vackra zinnian !
    Ju fler bilder jag ser ute på bloggar ju mer intresserad blir jag av den här blomman så den åker nog upp på frölistan till nästa år.
    Härligt med ridtur. Själv har jag inte ridit sedan en ridolycka för snart 20 år sedan. Red mycket under uppväxten och även som vuxen - långritt ute i naturen slår det mesta.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sått Zinnior i några år, och det är nog alltid den fröpåsen som åker först ner i korgen när våren kommer.
      Ridturer är härliga men kan också vara lite spännande, allt beroende på vad hästarna hittar på. Trist att du råkade ut för olyckan, men du verkar i alla fall ha fina minnen från din tid på hästryggen.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...