17 aug. 2015

En vecka fylld med bl.a. bärplockning, dunderförkylning och nyupptagen hobby.

Så har en vecka flugit i väg bara så där. Och här har det varit full fart med både det ena och det andra. Skolstart, flytta till internat, maassa bärplockning, rensa lika mycket bär, söka fram den försvunna trädgården, nystart av en gammal hobby, städa inomhus och utomhus, och så allt det andra, som t.ex den eviga matlagningen. Ibland blir jag bara såå trött på att laga mat. Om någon helst kunde skriva en matlista åt mig när fantasin är helt bortblåst.
Och att dessutom pricka in värsta förkylningen just under en sån vecka är ju verkligen ingen höjdare. Jag kan inte minnas när jag senast har haft så sjuk hals som jag haft den senaste veckan. Kändes som om någon hade flått upp halsen på mig. Ända som lindrade något var att stoppa i sig Burana, x antal gånger per dag. Nu har då den onda halsen övergått till en grymtande hosta och snuva och febern känns som att den lurar bakom hörnet, Och ljudet som kommer ur min strupe, ja det är närmast en viskning. 


Men tänka sig vilket väder vi har och det ser ut att få fortsätta. Jag har alltid sagt att kanske vi får en fin höst när sommaren inte har varit så bra. Och få se om det inte blir så. Och för mig som är en stor höstälskare så passar det riktigt bra.


 Det har tagit en väldans lång tid för alla frösådda blommor i år att börja blomma. Men nu äntligen börjar de vara på sitt bästa. Här är några bilder på mina stora tagetes som jag sådde i våras. Oj, det lät som det var länge sen, men visst vi har ju höst nu. 
Det är första gången som jag har provat mig på att så tagetes så då får man väl vara lite extra stolt när dom väl börjar blomma :)




Nu blir det att ta tag i bären i kyskåpet som väntar på att bli rensade. Men att få sitta i solen och rensa blåbär är inte alls illa.

Önskar er alla som kikar in en riktigt bra vecka!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...