23 aug. 2015

En liten virkad börs.


Nu var det nog länge sedan det har visats någonting i handarbetsväg har på bloggen. Men vi går mot höst och det innebär mera tid för handarbete :) 
Lite grann har det väl stickats och virkats även under sommaren. Och jag har faktiskt ett par stycken färdiga stickprojekt jag skall visa er så småningom. Ska bara fästa lite trådar och fotografera först innan det kommer upp på bloggen.

Men här åtminstone en liten sak som är helt klar.
Så länge den envisa flunsan har hållit mig i sitt grepp så har jag bl.a virkat den här lilla börsen. Passar ju bra att handarbeta när man ändå inte orkar göra några andra stordåd.




 Börsen är virkad i Tilda bomullsgarn och knäppet är från Sinooperi.

 Mönstret är delvis eget och delvis inspiration härifrån och härifrån
Och med knäppen färdigt inhandlade från tidigare, så var det ju inte så svårt att skrida till verket. Riktigt söt tycker jag själv att den blev. Och vet ni vad.....

......Jag har ett knäppe till, i lite större modell :)


2 kommentarer:

  1. Den börsen blev vacker, dessutom med så härlig färg. Skulle vara roligt att virka me det där ihopsättandet tror jag är en mardröm. Har tänkt att göra börsar men då av tyg, försökte mig på en som jag inte blev nöjd med och då fick det vara.
    Bra att vi fick hyra platsen, du såg att vi nog hade så det räckte där. Jag var helt nöjd för vid slutändan hade vi bra mycket mindre än när vi kom. Inkomsten den var ju en bisak och blev inte så stor då vi satt så billiga priser men det var ju det som gjorde att vi fick bort en del från våra skåp. Det där att vara mitt i vimlet var ju det bästa.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog just att sy fast spännet som var den knepigaste delen på börsen, men egentligen inte alls så krångligt som det ser ut.
      Vad bra i fall ni slapp en del prylar på marknaden, för det brukar vara jobbigt, att dra hem sakerna tillbaka.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...