20 juli 2015

Loppisfynd och växthus

I helgen ordnades det loppisrace i Vörå centrum, vilket jag redan för länge sedan hade bestämt att jag skulle besöka. Meningen var att vi, min mamma och jag, skulle ha färdats runt racet med cyckel, men efter att ha kollat in väderleksrapporten före avfärd och en hel del regn utlovades, så bestämde jag att vi tar bilen istället. Nåja, det visade sig att vädret blev det bästa tänkbara och inte en droppe regn syntes till. 

Men vilken tur ändå att jag tog bilen för redan vid första försäljningsstället hos trevliga Hanna ,så såg jag till att bakluckan blev full :) 
Efter att ha fyndat mer än vad jag någonsin kunde förvänta mig redan på första stället, så fanns det inte behov för mycket mera racande efter det. 
Men vi fortsatte rundan och visst lades en och annan liten sak till i fyndhögen.
Med andra ord, en jätte lyckad loppisdag!


Målet för loppisdagen var att jag skulle hitta saker som passade in i mitt växthus. Och faktiskt, precis varenda sak jag köpte så bar jag in i växthuset.


 En "fågelbur" och
 finaste blompallen på länge, var två av dagens inköp....




.....liksom den stora lyktan,
trasmattan och en till fågelbur.




Med mina inköp blev jag så inspirerad att inreda lite mer i växthuset, så efter att det nu IGEN, har sett ut som en byggarbetsplats en tid (det är fönstren upp i nocken som har lagts på plats) så städade jag upp, och ställde i ordning alla saker. Jag avslutade med att plocka in en söt bukett med blommor, och vips hade jag ett helt annat växthus. 
Tänk vad lite nygamla grejer kan ge en positiva ryck :)


 Nu blommar en av mina övervintrare, som jag inte vet något namn på, men som jag tycker är otroligt fin. I våras hade jag gett upp och antog att den gått hädan Inte ett ynka liv syntes till, så jag vände den i komposten. Men se där, i bottnen på krukan fanns nya friska rötter, så då gav jag den en andra chans och det var det visst värt.


Mårbackan är inte vad den brukar var så här års. Vill inte riktigt blomma som den ska. Kanske är det värmen som den också saknar.


 Av nostalgiska själ, så fick Sagan om den lilla gumman följa med hem i går.




4 kommentarer:

  1. Vilka fina loppisfynd du gjorde! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst :) Inte alltid som en loppisrunda blir så här lyckad.

      Radera
  2. Va fina saker du hitta.Alstromeria borde blomman heta .tror ja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag var så nöjd med mina saker :)
      Och tack för blomnamnet.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...