18 juli 2015

Kaninmys


I går när jag satt på terrassen med mitt eftermiddagskaffe så kom Zacharias och höll mig sällskap. Med sig hade han nytillskottet kaninen Lotta. 
Lotta är en kaninunge av samma ras som Kalle som presenterades här Klick, alltså en dvärgvädur. 



 Hon är så otroligt mysig den här lilla varelsen (trodde jag aldrig att jag skulle säga om en kanin) 

 Från början var hon väldigt skygg och så fort hon såg någon närma sig buren på avstånd så rusade hon in i lyan som ett jihuu. Men nu blir hon mer och mer tam. Och speciellt om man sticker in lite gräs åt henne ja då är man bästa kompisar.




Zacharias som är 8 år är en riktig sann djurvän. Han har också väldigt bra hand med djur, och djuren i sin tur verkar ofta att trivas i hans sällskap. 
Månne det är något som ligger i människans natur, samspelet mellan djur och människor.

 Det var ju också från början Zacharias som ville ha kaniner och vi då som i något skede gav efter och lovade honom det. För som alltid när det gäller djur så skall dom ju också skötas. Även när dom blir stora och gamla. Men att helt lämna ansvaret med att sköta djuren på barnen det är inte okej, så vi hjälps åt. 
Åtminstone så ger Zacharias alla djur en maassa kärlek.


6 kommentarer:

  1. Dukti djurskötare har ni.va mysit e sir ut.

    SvaraRadera
  2. Så gullig den var! Jag har så menat att "ta" en kanin ...men nu har vi ingen bur...o nja då lämnade det åt sitt öde, kanske en annan sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade aldrig trott att kaniner var något för mig/oss, men dom är ju riktigt trevliga djur :)
      Ännu hinner du ta en kanin i sommar, kanske har ni någonstans att ha den över vintern.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...