22 maj 2015

Städa, städa varje fredag och så varje jul.....


.......det tycker jag är kul.

Nä, hör ni det trodde ni väl ändå inte på. Här städas inte alls varje fredag och knappt till jul heller. Här städas efter behov. 
Nå idag har jag i alla fall varit igång med både borste och mopp, för ibland blir det bara så nödvändigt. Men som Hanna skriver i sin blogg, vem har tid att städa i Maj liksom, typ ingen. 
Men efter att spysjukan har rört runt i huset från och till den senaste veckan, så kändes det riktigt bra att få lite ordning på torpet.


Men visst skulle jag hellre göra som Ferdinand och sitta under mitt växthustak och lukta på blommorna.....


 .....bläddra i en tidning och pyssla om mina växter.




 I trädgården skymtar sommaren bakom hörnet, även om vädret fortsätter att envisas med hårda vindar och mera regn på kommande.




 Snart står tulpanerna i sin fullaste prakt.



Stafettkarnevalshelg, melodifestivalhelg, hämta hem hundvalphelg.....
ja precis....på söndag får vi en liten gråhundsvalp :) 


Ha en skön helg!


2 kommentarer:

  1. oj så fint du har det i ditt växthus..med en stol o kudde,, skönt att kunna sitta ner en stund o läsa. Ja fy vem vill städa, då det finns så mycket annat att göra.hihi-...Nä nu skall jag se vem som vinner melodifestivalen., fast jag är skittrött..

    SvaraRadera
  2. glömde att säga.. garttis till hundvalpen, så det blev en gråhund, de är ju också fina..bra till jakthund (förstår jag )

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...