16 maj 2015

Det händer i trädgården.

Idag har det äntligen varit sådant väder igen så att man har haft lust att vara utomhus. Efter de senaste dagarnas ihållande regn så har det åtminstone varit uppehåll i dag. Men någon värme har vi nog inte att tala om ännu. +8 grader visade termometern på när jag gick ut mitt på dagen.
Men även om vädret är som det är så händer det mycket i trädgården. För varje dag så ser man hur det ändras.

 Pärlhyacinter, vit löjtnantshjärta och pionerna i bakgrunden gjorde en fin färgkontrast tillsammans.

 Fänrikshjärta och pärlhyacinter.

 Den här blomman fick jag på fjolårets plantbytarkväll. Tyvärr vet jag inget namn på den.

 Snart slår vårkragen ut....

 ....liksom tulpanerna

 Någon av katterna kommer alltid och vill va med när man pysslar på i rabatterna.

 Regnet hade bildat små diamanter i pionens bladveck.

 Storrams och tulpan.

 Ormbunkens blad är alltid lika vackra när de börjar ta sig upp ur jorden. Funkian är också bra på gång.


Lite värme skulle vara önskvärd nu så får jag flytta ut de sista plantorna i växthuset. För än så länge har vi nästan köldgrader på nätterna och då är det inte aktuellt.

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Hej.. mycket fint du har på G i trädgården..Vi får hoppas at det inte har frusit bort allt i natt då det va bara +1 då jag kröp i sängs..Blomman som du inte vet namnet på tycker jag liknar Kaukasisk vallört. ha en bra dag!

    nar Kaukasisk vallört..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kan det nog gärna få hållas på plussidan även nattetid annars kan nog ett och annat ta skada. Här har jag sett frostskador på en del växter.
      Tack för namnet på blomman :)

      Radera
  2. Alltid lika roligt att komma in i din trädgård ha det gott mommo.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...