11 apr. 2015

Välkommen in i mitt växthus


Tusen tack för gratulationerna!

Idag har vi haft en riktigt fin dag, med massa sol och värme. Och jag har tillbringat den största delen av dagen utomhus. 
Bl.a så har jag plockat och ställt i ordning lite i växthuset.
Och tänkte nu därför bjuda er bästa läsare, att kika in i mitt halvfärdiga växthus.


 Välkommen in!

 I dag fick alla pelargoner och dahlior som övervintrat i källaren flytta ut i växthuset. Och jag hoppas på att jag inte behöver släpa in dem mera denna vår. 
  Några gladioluslökar får ligga och dra i vatten, innan dom åker ner i ett ämbar med jord.

 Dahliorna är bra på gång. Och tegelstenarna ger en föraning om det blivande golvet.

 Mårbackorna växer också bra.

 Förtukvisten

 Upp i gavlarna fattas ännu ett par fönster 
och taknocken skall få ett par bräder och lite snickarglädje.


Lister över fönsterskarven, spröjs på dom stora fönsterrutorna, golv, måla stenfot, ett fönster på förstukvisten, lägga grus runtom.
Ja det är en del av det som ännu återstår att göra innan växthuset är färdigt. Men redan nu så känner jag hur roligt det är med ett växthus. 
Och tänk då har våren bara börjat. 

Önskar er en fin fortsättning på helgen!







3 kommentarer:

  1. vilket vackert växthus, modellen i sig är vacker! jag ska visa detta för mannen kanske även han blir sugen på att bygga något sånt till mig. så snyggt!

    SvaraRadera
  2. Tack för titten! Ser så inbjudande ut att även jag blir sugen på ett växthus.

    SvaraRadera
  3. Så fint växthus!
    Jag älskar vårt, och tycker det är en pärla i trädgården!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...