6 apr. 2015

Tomatresan


 Ett gäng skivade tomater...

 ...en ask med jord...

 ...placera de skivade tomaterna ovanpå jorden...

...och strö lite jord ovanpå, vattna.


Skall för första gången i min odlingshistoria försöka mig på att så tomater. Och väljer att göra det på detta något udda sätt, med hjälp av skivade tomater. Men nu har jag har stött på detta odlingstips på flera olika trädgårdssidor, där det hävdas att det här är det absolut bästa sättet att så tomater. Och det verkar ju onekligen så intressant att det måste ju bara testas. Så nu skall tomaterna upp till bevis.

Jag vet att jag är sent ute med min odling. Men det har också sina orsaker, så bättre sent än aldrig hette det ju. Nu väntar jag med spänning på att små fina plantor skall börja picka upp ur jorden. Och jag lovar att jag skall uppdatera er om hur det går.


Någon annan som har prövat att så tomater på det här viset. Hur gick det?

Fin vecka på er!



2 kommentarer:

  1. Jättebra, då får vi åka snålskjuts på detta test och se hur det går. spännande så lycka till.

    SvaraRadera
  2. Hei jag har bara tagit ett frö fron färsk minitomat på fyra dyngn grodde de i sista sommras fick ja myket ninitomater hälsningar Gitta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...