29 apr. 2015

Svårt att hitta balans.



Helst av allt vill jag bara vara utomhus nu. Gräva i rabatterna. Plantera nytt. Gräva upp och möblera om. Fixa klart i växthuset och njuta av allt det vackra som gror och växer.
Men...någonting ropar, att jag borde vara inomhus och dammsuga, byta sängkläder, skura toaletter, stryka skjortor, osv, osv....
Men en sketen toalett kan väl aldrig konkurrera om uppmärksamhet tillsammans med blommande blåsippor och spirande pioner.

Önskar er alla, riktigt härliga trädgårdsdagar!



4 kommentarer:

  1. PRECIS SÅ ÄR DET.. ´jag har ju mina fähustider..morron o kväll, sen skulle jag vilja va ute, på vinden o sy el sitta å virka o sticka.. sen ser man allt det råddiga..då mår man ´"dåligt"..Men som gubben brukar säga då jag "låter om mej",, det hålls nog där...haha å det är ju sant.

    SvaraRadera
  2. Håller me it behövs e stedas så mytji.Trevlig valborg

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...