5 apr. 2015

Sillsmörgåsar på påskdagen.



 Kände för att göra lite extra till eftermiddagskaffet idag. Och eftersom jag redan tidigare hade kollat in ett recept på sillsmörgåsar ur senaste Birka tidningen, så fick det bli dom. 

Jag gjorde min egen variant och skippade den marinerade rödlöken. Hackad rödlök fick duga.
Allt som behövdes var: mörkt bröd typ Malaxlimpa, kokt kall potatis, kokta ägg, matjessill, creme fraiche, rödlök och dill. 
Det här blev ett gott salt tilltugg som mättade bra.



I dag har vi haft riktigt varmt och skönt väder och dom första blommorna fick flytta ut i växthuset. 
I morgon skall ni få ta del av ett odlingsexperiment, så kika in då. Ha det så bra tills dess!


1 kommentar:

  1. Jag kollade också dedär smörgåsarna..men sen fick det bli halverade ägg med fyllning..pågrund av att det inte fanns malaxlimpa;((...Ser fram emot ditt växthus vad du skall ha där.. Är det färdigt , har inte följt med så jag minns inte om ditt växthus är klart?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...