19 apr. 2015

När det inte går som på Strömsö.....


Ja då kan det se ut så här.


Jag började ju på med att virka en matta.
Och virkade och virkade och tänkte väl att det reder upp sig. Jag gjorde ju precis som det stod i mönstret.
Men det blev inte bättre, det blev bara sämre. Mönstret blev alldeles snett. Den blev sned inåt i en ände och sned utåt i den andra och inte nog med det, så visade det sig att den blev 2,40 lång!!!! istället för 1,80 som i mönstret.
Och nu efter diverse brevväxling via mail till försäljaren så var det som jag anade. Fel i mönstret!!
Nu sitter jag då här med 20 små garnnystan efter att ha rivit upp hela kalaset. (Att det blev så många nystan är för att garnet skall klippas av efter varje varv!) 

Gaah....ibland var ja så förbaskat leid allt va garnnystan heitär.
Gör om gör rätt.
Nu far jag på länk.

Ha det gott!





4 kommentarer:

  1. men va fan! Visst blir man arg..du skulle ha sagt att jag skall ha nya nystan då det va fel i mönstret,. Men annars skulle den blir fin. Du får börja om nu bara du har sprungit ilskan av dej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att springa är bra såna här gånger :)

      Radera
  2. Jahapp he låte som e sku pass på riksåtton,Skick tibak

    SvaraRadera
    Svar
    1. Int kan vi ge opp så lätt. Nu ha ja börja om :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...