3 apr. 2015

Långfredagens tre långa



Långkok - köttgryta gjord på älgkött.
Långpromenad - med trevligt sällskap.
Låång sax - för att klippa äppelträden.


Det här med att klippa äppelträd är som att befinna sig i vetenskapens värld, (eller tvärtom). Jag har inte en aning om hur man skall få det att bli rätt. Jag har läst på och googlat och det gör mig bara mer villrådig.
Att utgångsläget dessutom är två äppelträd som mera liknar en buske på stam gör ju inte saken lättare. En släkting undrade förvånat, är det däär ett äppelträd. Det där trodde hon var en syren. Det förklarar en del hur illa det är.
Från början, försökte jag följa regelboken. Alla grenar som pekar rakt upp, alla klena skott, allt som växer rakt inåt o.s.v, o.s.v.... ska bort. Men nee,... till sist gick jag bara på känsla, ALLT som såg fel ut kapades.




En trevlig fortsättning på helgen!

2 kommentarer:

  1. He ji en heil vetenskap.jär tou di motorsågen tå ja va bort en dag fåsi om e kombe na äppel meir

    SvaraRadera
  2. Hej! vi har tydligen samma problem, men här är det havtornsbuskarna som ngt borde göras åt...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...