7 apr. 2015

Finlands vackraste trädgård...



...är ett nytt trädgårdsprogram som startar i kväll...Ett program som jag har sett mycket framemot. 
Programmet som egentligen heter Suomen kaunein piha är ett systerprogram till Suomen kaunein koti-Finlands vackraste hem, som visades tidigare, och som jag också följde med stort intresse. Programmet går helt enkelt ut på att en jury skall utse en trädgård i Finland som är den "vackraste". Trädgårdarna är indelade i olika kategorier och ikväll är det sluttningsträdgårdar som skall presenteras. 
Egentligen är jag väl inte så förtjust i själva "tävlingsmomentet", för en trädgård är ju så personlig, att en utomstående person enligt mig, inte skall ha rätt att bedöma vad som är vackert/mindre vackert. Men att få kika in i 24 helt olika trädgårdar, vilket programmet skall presentera i sina avsnitt, är ju inte helt fel. Så kl.20.05 på mtv3 ikväll, börjar det. Visserligen går programmet på finska men bilderna är ju som bekant alltid på alla språk.

Klicka på bilden så hittar du mera information.

3 kommentarer:

  1. Det var ju ett bra tips,kanske man får lite inspiration :).

    SvaraRadera
  2. Visste ni att det finns en närbelägen trädgård med i tävlingen ? En som finns i Baggas :-)/ Greta

    SvaraRadera
  3. Greta, nej, det visste jag inte. Tack för infon. Nu blir ju programmet ännu bättre :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...