31 mars 2015

Inhandlat tyg och garn


 I dag hade jag beslutat mig för en liten shoppingrunda. Så sagt och gjort, i värsta skitföret på vägarna, efter nattens snöfall, bilade jag i väg till staden Kauhava. En plats som jag har lärt mig att besöka i fall man vill shoppa fina tyger och garn. I Kauhava finns det ett antal butiker, som är riktiga guldkorn för alla som tycker om att sy och handarbeta. I dag besökte jag två av dom. 
Den ena är Lankava, som säkert är bekant för många handarbetsvänner. Framför allt alla som väver, har säkert varit i kontakt med butiken. Säljer massvis med garner allt från tunnaste tunt till jätte tjockt. 
Den andra butiken jag besökte är en tygbutik. En liten mysig affär med maaasssor av härliga tyger för alla tillfällen. Så behöver ni en vacker tygbit besök Kilokangas i Kauhava. 
Oftast brukar jag också slinka in i den här ljuvliga inpirationskällan, men den hoppade jag i dag. Tyckte att det fick räcka med inköp för den här resan efter två stopp. För att bara gå in och titta...det är så svåårt ;)

Nåja vad handlade jag då. Jo ett gardintyg till sonens rum och material till den här virkade mattan. Egentligen borde jag inte alls tänka på att virka så stora och tunga saker, för mina axlar och nacke skriker vid blotta åsynen av det tjocka garnet och virknålen. Men jag inbillar mig att mattan kommer att bli perfekt i vårt sovrum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...