21 feb. 2015

Mera vantar åt folket ...och utlottning.





 Garn: 7 bröder, stickor nr 3 1/2

 Nu känns det ju onekligen som att vintern håller på att försvinna för den här gången. Med den senaste veckans plusgrader och slaskföre börjar det inte vara mycket kvar till skidföre. Att det står sportlov i almanackan den inkommande veckan, ser inte ut att ha desto större inverkan på vädret. 
Men skidföre eller ej så har jag äntligen knäckt koden med att sticka vantar. Och tack vare det så har två par till sett dagens ljus. Säkert lär det finnas behov för något varmt på händerna ännu, innan våren är här på riktigt. Den här modellen fastnade jag för genast efter första vanten. Lätta och snabba att sticka, men med ett lätt strukturmönster, som gör att det inte blir tråkigt.

Och nu tänkte jag ta och lotta ut ett par av dessa vantar. Så vill du ha chans att vinna ett par, så är du välkommen att delta! Reglerna är enkla. Lämna en kommentar i kommentarsfältet så är du med i utlottningen. Meddela samtidigt vilken färg du vill ha på vantarna, ifall turen faller på just din lott. Lottdragning blir det söndagen den 1.3 efter kl.20.  


Ha en fin fortsättning på helgen allesamman och lycka till i utlottningen!

Utlottningen är avslutad.


46 kommentarer:

  1. Så fina vantar!
    Jag är gärna med i utlottningen och om jag vinner önskar jag mig ett par grå.
    Sen undrar jag var Du hittat mönstret till vantarna? Skulle gärna prova sticka ett par.
    Vilken härlig vinter Du har! Här på Orust är det ingen snö och det har inte vart mer än ca 7 cm. Vi har haft sportlov denna veckan och det är ju tråkigt för barnen att inte kunna åka pulka och annat. Men vi har haft andra aktiviteter för oss som Du kan läsa om på min hemsida.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Japp ja vill ha ja kan ju it stick sjölv, grå vill jag ha D....

    SvaraRadera
  3. Vilka fina vantar! Jag är gärna med i utlottningen.Om jag har tur, så spelar färgen ingen roll. Jag tycker dom är lika fina båda paren.
    Vh. Anne-Mari

    SvaraRadera
  4. Javisst vill jag va med i utlottningen!
    OM jag vinner får du bestäm färgen ... ingen skillnad,
    lika fina båda paren :)
    Håller vanttummarna för att turen är på min sida!
    Ha en skön lördagskväll!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Är med! Gärna de vita för mig. Mvh Britt-Mari

    SvaraRadera
  6. Fina! Jag vill gärna vinna ett par gråa. H.Camilla

    SvaraRadera
  7. Jag är också med, gärna gråa om jag vinner h, grannen

    SvaraRadera
  8. De vita , tack :) Underbara vantar!!

    SvaraRadera
  9. Jag å vil va mee. Dem di gråa sku va passli. Åvot å reet klarar jag åv men int ti fölg it mönster å fo tiid in tiuma. Åumöjlit

    SvaraRadera
  10. Är också gärna med, vit jacka, vita vantar, har tvättmaskin��

    SvaraRadera
  11. Jag vill å va me!

    SvaraRadera
  12. Hejsan! Jag vill gärna vinna det gråa paret, jättefina! H. Ulrica som brukar kika in här då och då :)

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Jag vill gärna vara med å vinna vantarna. Ingen skillnad på färg du får välja om jag har fru fortuna med mig.
    En som kikar in ofta här
    Margaretha

    SvaraRadera
  14. Visst är våren på väg, men än behöver man ett par justa vantar. Jag deltar gärna u utlottningen

    SvaraRadera
  15. Vill gärna vinna de gråa! :)
    Johanna Ö

    SvaraRadera
  16. Önskar mig ett par vita vantar��/ Camilla

    SvaraRadera
  17. Oj vilka fina - beslutsångest om fru Fortuna skulle gynna mej. Kanske vita ?

    SvaraRadera
  18. Vill så gärna vara med i utlottningen av ett par vantar . Det spelar ingen roll vilken färg .
    Lika fina båda två !
    MvH Greta Backman

    SvaraRadera
  19. Deltar gärna i utlottning. Är turen på min sida väljer jag dom gråa.

    Med vänlig hälsning A Östman

    SvaraRadera
  20. Vilka fina vantar. Önskar vita om turen är på min sida. Brukar ha mera tur i kärlek;)
    Carina

    SvaraRadera
  21. Vill gärna vara med och vinna de fina vantarna, de vita skulle passa mig. Är ofta inne och tittar på din sida, den ligger bland mina favoriter. Gillar både din stickning och dina smaskiga recept.
    Mvh Birgitta Kullberg

    SvaraRadera
  22. Helena i Uppsala
    De grå tycker jag bäst om!
    Kollar 2 mars om jag varit lyckosam!

    SvaraRadera
  23. Jag vill va med i lotteriet! Kan inte alls sticka. Om jag vinner så är det inte ngn skillnad på färgen :)

    SvaraRadera
  24. Fina vantar! Är med i utlottningen och vill ha de vita ��

    SvaraRadera
  25. Hoppas jag vinner de fina vantarna. Vilken färg har ingen betydelse, de är fina båda.
    H. Sanna

    SvaraRadera
  26. Tänk om jag hade turen att vinna de fina vantarna, färgen spelar ingen roll, båda är fina.h Ann-Sofie

    SvaraRadera
  27. Oj, ja visst vill också jag vinna dem, de är ju så vackra. Vilken färg har nog ingen betydelse.

    SvaraRadera
  28. Du är då allt flitig med stickorna! Gråa passar bra. Hälsningar från grannbyn/ Helen

    SvaraRadera
  29. Oj va fina vantar du ha sticka! Nu försöker jag för säkert 511 gången att kommentera,få se om det lyckas :) Ifall jag nu vinner önskar jag vita. Hälsn.fr.grannen Ann

    SvaraRadera
  30. Hei. Mekin osallistutaan arvontaan. Terv.Tea ja Emma. :)

    SvaraRadera
  31. Hej. Jag vill å va me! :) h Kristian

    SvaraRadera
  32. Åh så fina vantar, det är något jag skulle vilja lära mig. vill gärna vara med på utlottning. Färg spelar ingen roll.

    Elisabeth

    SvaraRadera
  33. Fin fina mönstervantar, de vill jag gärna vinna, de grå är perfekta men de vita går också bra :) hälsar Marina Å.

    SvaraRadera
  34. Jag vill också vara med och tävla eftersom jag inte kan sticka vantar själv! Grå eller vita spelar ingen roll om jag skulle vinna.
    Ha det fint!
    Eva

    SvaraRadera
  35. Jag vill gärna delta i lotteriet. Färgen spelar ingen roll.

    SvaraRadera
  36. Nu hade jag tur som kikade in här.. har ett bloggoppehåll...Men som sagt jag är med o vinner jag vill jag gärna ha gråa..tackar o kramar

    SvaraRadera
  37. fina vantar, tar gärna ett par vita :-) trevlig helg!

    SvaraRadera
  38. Oj, jag hinner vara med i utlottningen av dina fina vantar. OM jag vinner vill jag gärna ha dom vita!

    SvaraRadera
  39. Jag e gärna med i utlottningen.Otroligt fina vantar :) Om jag vinner vill jag gärna ha dom vita.H.Lena

    SvaraRadera
  40. Jag vill gärna vara mad o tävla. Vinner jag vill jag gärna ha gråa.Ulla. A

    SvaraRadera
  41. Jag vill ju absolut vara med i utlottningen ! Tror de vita är min färg!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  42. Vill gärna va med i utlottningen,färgen är ingen skillnad. Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  43. Vill gärna va med i utlottningen,färgen är ingen skillnad. Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  44. Vill gärna va med i utlottningen,färgen är ingen skillnad. Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  45. Jag vill okså vara med i lotteriet hälsningar mommo.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...