16 feb. 2015

Gårdagens promenad.








I går hade vi en temperatur på -15 grader och strålande sol. Jag kände för att ta en ordentlig promenad i det vackra vädret. Sagt och gjort. Ordentligt påbyltad och med en myslistång i fickan stegade jag iväg. Lite lätt kallt i ansiktet var det från början men efter en stund så hade både jag och solen fått upp värmen och då var det bara skönt. I ett par timmar traskade jag på, i mina egna tankar längs mestadels krokiga vägar.
Och efter en sån promenad är man en uppiggad människa, både till kropp och själ.

Idag ser det ut att bli ännu en vacker vinterdag och frestelsen är stor att skita i disken, tvätten, mathandlas och diverse sysslor och istället dra på sig kläderna och gå ut och gå, meen.....

Ha en bra vecka alla! Bara en vecka kvar till sportlov nu!


2 kommentarer:

  1. Fina dagar men herregud va damm som syns järin .sku va en ide ti va ut heila dagan.Jaa somliga ligger snart å värmer sig i solen ,God fortsättning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dambi halls nou kvar tills vi kombär in :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...