25 feb. 2015

Fem om dagen...


...och nej, inte fem grönsaker, utan fem lappar. Exakt så många lappar måste jag fästa trådarna på per dag. Ni som har följt mig på bloggen sedan den arla begynnelsen har kanske något minne av när jag började med detta virkprojekt som är tänkt att bli en filt. (Om inte så finns det att läsa här.)  Lika ivrig som vanligt när jag får börja på något nytt så var tanken att det här kommer inte att ta länge. Trodde hon ja...virkningen gick som en dans men sen var det stop. Och där har det varit i flera år. Men NU SKA DEN HÄR FILTEN BLI KLAR! Därav fem om dagen....

Sportlovet töar bort, så istället för att var idrottsliga av oss, så idkar vi oss åt shopping, monopolspel, bänkidrott framför skid-VM och att planera nya tapeter i gossarnas rum. 

Fortsatt trevlig vecka på er!




6 kommentarer:

  1. Jag känner igen fenomenet....det är roligt att virka men bevars hur tråkigt det är att fästa trådar och sy ihop lappar:-) Snyggt blir det, så kämpa på bara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Tänk att man aldrig lär sig,....med en massa rutor....följer en massa trådar :)

      Radera
  2. Så brukar jag också tänka.. Jag brukar säga en halvtimme om dagen då det är något projekt som liksom tar emot att göra färdigt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. En halv timme om dagen är också bra! Men ibland är det så, att när man väl kommer igång kan man lätt fortsätta lite längre ;)

      Radera
  3. Fina rutor du har virkat och fin färg på garnet. Ja usch då för alla trådar som ska fästas...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltid lika tråkigt att fästa trådar, men det skall också göras.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...