13 jan. 2015

Jag gjorde klart en kudde.

Häromdagen tog jag mig själv i kragen och fixade färdigt den här stickade kudden. Överdraget har varit färdigstickat i si så där fem år kanske...det ända som återstod att göra, var att sy sidsömmarna och att sy i knapparna. 
När jag väl tog tag i saken så tog det väl omkring 20 minuter att få det klart. ...Men det tog fem år att komma sig för. Månne vi kan snacka om att förhala...


Garn: 7 bröder
Mönster här
(Jag skippade tofsarna och ändrade lite på storleken)

10 kommentarer:

  1. Bättre sent än aldrig :) Den var verkligen supersnygg!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ibland blir det bara mycket senare :)

      Radera
  2. Det där känns på något sätt bekant :-) .Jättefin blev den och så praktiskt med knapparna Hälen. Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror vi är många som håller på så där. Varför, kan man undra...

      Radera
  3. Hälen ??? Hälsningar ska det förstås vara :-))))

    SvaraRadera
  4. Sån kudde kunde jag ha dubbelt upp av, synd att jag inte har nån talang för stickning. Den är verkligen fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Precis vad jag också tänkte...man kunde ju ha några stycken i lite olika nyanser.

      Radera
  5. Ja om det skulle hjälpa att at "mej i kragen".. jag har så mycket som är på slarv så det e inte klokt.. har även en såndär kudde fast blå...kanske jag skulle ta o göra den klar nu;=))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog också fler saker som ligger och slarvar....alltid kul när man får någon klar :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...