21 jan. 2015

Ett par färggranna sockor.


Det senaste som blivit klart från stickorna är ett par helt vanliga sockor.



Garnet jag använt är det färgsprakande Novita Nalle Taika.  
Och mönstret är en blandning från Novita och eget huvud.



Nu ligger ett par vantar i grått ullgarn på stickorna.
 Och på dom stickas det flätor, för omväxlings skull ;)


Bakat har jag också gjort idag. Det blev Rågbröd efter det gamla goda receptet, som finns HÄR.
Och så svängde jag ihop en form med äppelrutor, helt enligt principen, "använd det som behöver användas upp".  Receptet på rutorna kommer en annan dag, så håll utkik.


Ha det så gott alla tills vi ses igen.


3 kommentarer:

  1. Hända du använd all fin strumpor du stickar.nu vart ja rågbrödsjuk bäst ti ställ till imoron.God fortsättning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja...int använder jag all par :)
      Passar bra ti bak rågbrö ida´tå e såde kallt.

      Radera
  2. De såg ut att vara en bra modell mitt nästa par blir så okså tack mommo.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...