23 jan. 2015

3 år och 3 dagar.....

....så länge är det sedan den här bloggen startades. Jag minns ännu hur jag var smått nervös efter mitt första inlägg. Och hur glad jag var när jag hade hela 12 sidvisningar den första dagen. Egentligen är ju 12 besökare väldigt lite, men för mig var allt över noll bra.
Men sedan dess så har siffran bara stigit och nu är sidvisningar ofta upp emot 300 per dag. Och vem hade trott det, allra minst jag själv. Sammanlagt står mätaren på dryga 130 400 visningar sedan start.
Wau och tusen tack till Er...för det är ju trots allt ni som tittar in här, som står för den siffran. Tack, tack! 
Flera gånger har jag varit redo att kasta in handduken. Helt enkelt för att den rätta inspirationen inte funnits, men så kommer en ny vår och allting spirar och så rullar det på ett tag igen.
Målet med bloggen har aldrig varit att bli någon rekordblogg med massor av besökare. I så fall skall man nog skriva om annat än garnnystan och rågbröd ;)
Nej, det enda jag vill är att inspirera och dela med mig av mina intressen som ligger mig varmt om hjärtat.

Bilden på den virkade kudden är den allra första som blev upplagd här på bloggen.
 Hela inlägget kan ni läsa här.



Jag kom att tänka på ett citat, sagt av en körledare i Oravais, inför deras julkonsert i kyrkan.
"Vi behöver inga applåder, att ni kom är tack nog,"  
Precis så känner jag också. 
Ni är såå välkomna även i fortsättningen.

Önskar alla en skön helg!

11 kommentarer:

  1. Gratulerar till 3 år och 3 dagar!
    Jag gillar verkligen Din blogg, som är både inspirerande och hemtrevlig. Själv har jag också funderat på att lägga ner min blogg, mest p.g.a. för lite besökare. Men så ångrar jag mig och fortsätter!
    Hoppas att Du fortsätter länge än? Ursäkta om jag inte är så bra på att lämna kommentar, ska försöka bättra mig!
    Önskar Dig en fin helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Du behöver inte känna att du är skyldig att lämna en kommentar. Jag är själv också väldigt sparsam med att kommentera.....
      Tycker ju absolut att du skall fortsätta blogga. Din blogg hör till dom som jag ALLTID läser :)

      Radera
  2. Jag tycker att din blogg är en bland dom trevligaste jag följer..
    Finns många ytliga drömmande bloggare,du är inte en av dem,här har vi livet rakt upp och ner..såsom det är..inga krusiduller :)
    Fortsätt så ..
    -G-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt att du tycker så om bloggen!
      Att leva på rosa moln har vi väl alla drömt om. men alla vi som levt något år vet att det är inte så....så då kan man lika bra köra som det är :)

      Radera
  3. Grattis och jag hoppas du fortsätter många,många år ännu . Jag ser framemot att läsa dina inlägg . De ger mej så mycket inspiration och nöje !
    Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för dina många fina ord!

      Radera
  4. grattis till dina år..o kudden va ju så himla fin! Sockorna va också så fina, fin färg!. Jag är nog alltid in o kikar vad du gör o vad som händer hos dej, fastr jag nu inte kommenterar varje gång..Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jo kudden den hänger med i TV-soffan ännu. Du är såå välkommen att titta in även om du inte kommenterar. Jag är också mindre bra på att dela ut kommentarer :)

      Radera
  5. Visst har du rätt i det du skriver ... allt går upp och ner, allt går i vågor,
    så också blogginläggen!
    Din blogg är mycket inspirerande och lättsam att läsa!
    Men att avsluta för att ha för lite läsare är inte heller bra!
    Jag skriver mycket för min egen skull ... många gånger hur kul som helst att leta bakåt och hitta hur det var just då!
    Grattis till de tre åren och hoppas du fortsätter många år ännu :)
    Ha en underbar dag ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för gratulationerna!
      Visst skriver man också mycket för sin egen skull. Jag kan sitta långa stunder och bläddra bakåt och minnas. Sen om bloggen någon gång tar mer än den ger, under lång tid, då är det dags att tänka om.
      Men nu går vi mot ljusare tider.... :)

      Radera
  6. Trodde aldrig att du redan bloggat i tre år. Det är alltid lika roligt att kika in här när det är så omväxlande med handarbete, pyssel. kakor o soppor, trädgård m.m.
    Ha det fortsatt trevligt med din blogg för det har jag. Tack för det.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...