20 dec. 2014

Julpyntat vid trappan

Idag har jag varit igång och gjort lite jul utomhus.
De senaste dagarnas snöfall gjorde verkligen gott. Så mycket ljusare och trevligare att vistas utomhus, även fast solen inte behagar visa sig.

Ett par vantar fick bli en fin färgklick på det gamla fönstret.


Ett litet miniatyrlandskap har tagit plats i en gammal blomkruka.

 Julgransbollarna som jag stickade en hel del av i fjol, fick komma upp i utomhusgranen.



 På bänken sitter tomten och väntar. Den gamla kaffeburken hittade jag igår :)




Nu blir det pulkaåkning. Det har yngsta i huset bestämt :)

14 kommentarer:

  1. Du ha laga riktit mysit ,jag har ett par såde fina vantar å,Ni ska ha en bra hälg hoppas an gar fort över

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite mysigt blev det :)
      En bra helg åt dig me´!

      Radera
  2. Jättefina bilder!

    Önskar dig en fin lördag!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      En riktigt skön helg till dig me´!

      Radera
  3. Du milde tid så vackert du pyntat till det. Nästan så jag fick kicken av att greja ute en del när jag såg allt ditt vackra. Såna bilder puffar visst på oss andra så inspirationen åter ger sig till känna. Tusen tack för denna puff.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och fina kommentarer gör att det är en glädje att blogga. Tack!!

      Radera
  4. Ja det va jättefint! Klicken över i,;et a ju vantarna.. häftigt. Jag har ett såna par också men i lila.Pulkaåkning är inte fel, så roligt det är.ha en bra advent

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt skoj att åka pulka :)
      En fin fjärde advent till dig!

      Radera
  5. Jag blir så överväldigad av allt vackert pynt och alla ideér man får ta del av när man hälsar på allas bloggar!
    Ditt pynt är sååå vackert!
    OCH lite snö gjorde sitt också :)
    Kram och ha en fin fjärde advent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst, bloggvärlden är full av härlig inspiration.
      Och pynta vid olika årstider är kul, så då är det bra när man får gå lös nån gång med sina ide´r :)

      Radera
  6. Så fint du har pyntat och vilka vackra vantar du har stickat . Få se om tomten tar dem :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma har stickat vantarna så hon får ta åt sig den äran :)
      Tomten kan jag ge ett par andra vantar om han behöver ;)

      Radera
  7. Nu hittade jag också till din blogg, vad mycket fint! Koftan och sockorna var ju extra fina! Önskar jag skulle hinna sticka nåt också....men nu är det snart vår och det kliar redan i fingrarna, snart dimper frökatalogerna in!

    Hälsar Britt-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trevligt att du kikade in :)
      Ja våren, den ser vi fram emot. Då skall jag inviga mitt nya växthus :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...