29 dec. 2014

En stickad herrkofta

Lagom till jul fick jag den stickade koftan klar åt vår äldste son.
Med tjockt garn och grova stickor tog det inte mycket längre än än månad att tillverka den här.

 Slutresultatet är jag mycket nöjd med. Och likaså tror jag att mottagaren är :) 
Storleken blev perfekt efter några små ändringar i mönstret.
                                                Mönstret finns i nyaste numret av Novita 



Efter flera stora stickprojekt avklarade så blev det väldigt lugnt på handarbetsfronten. Vad skall jag börja med nu? Nå efter att  ha funderat i fem minuter så nappade jag ett nystan ur garnkorgen och började virka en pannlapp. Och nu står saldot på 2 1/2 virkade pannlappar.
 Skönt med lite mindre projekt mellan varven.



9 kommentarer:

  1. Snyggt,som ett blad rivet ur en mönstertidning! Önskar er alla ett bra slut på året mommo.

    SvaraRadera
  2. Så jättesnygg! Passar prima på P.

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg! Jag förstår om han blev nöjd.

    Önskar dig en suverän helg!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  4. Oj va snygg !! Ann

    SvaraRadera
  5. Verkligt snygg tröja och sitter ju perfekt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...