4 nov. 2014

Mycket flätor på stickorna.

Flätor för hela slanten.

Det kanske man kunde säga.
Jag har ett par stycken arbeten på gång där det skall vridas flätor till höger och vänster.
Först ur är ett par stickade knästrumpor som har en tjock fläta frampå foten. Hela vägen från tårna och upp till knät. Och dom här är riktigt snart klara, så då skall ni få se slutresultatet.


Så var det det där med små projekt.

Visst läste ni om någon som bara skulle hålla sig till små stickprojekt efter att den stickade tröjan var klar.
Ja så här länge gick det.
Men vad gör man när mönstren flyger över en. Var in och bläddrade på Novitas hemsida och där hittade jag mönstret till den här koftan som jag genast såg vår äldste son i.
Så då var det bara till att beställa garn, köpa mönster, och börja sticka.
Och oj så det är roligt att sticka det här. Garnet är för mig helt nytt, heter Suomivilla och är ett av Novitas nyaste garn. Så lätt att sticka så det bara glider fram ;)
Och här känner jag att jag har lite piskan i ryggen, för som ni säkert vet, så skall ju allting va färdigt genast, när det gäller unga människor.
Men nej till nästa helg är den inte klar när han kommer hem från internatet :)




Lika grått som vädret

Det är bilderna idag. Så mörk och regnig dag.
Egentligen borde man ju sticka något riktigt färggrant, för att samtidigt få lite färgterapi som det så fint heter. Märkligt det där att när vädret blir mörkare då dyker alla dessa murriga färger upp både på kläder och i inredning. Borde det inte vara tvärtom.
Nåväl jag gick i alla fall min sedvanliga tisdagsrunda, runt Hoppamäki.
Och det regnade och var blött.
Men desto skönare sen, när man väl kom in och hade duschat och fått på sig torra kläder.
Så regnet är inget hinder, även om vi gärna skyller på det när vi inte kommer oss ut.



Ha en fin dag allesamman!

4 kommentarer:

  1. Nej regnet borde inte vara något hinder men jag var helt klar med att stanna inne till dess att min vandringsväninna tyckte att det inte var så farligt. Det blev en promenad som fick mig genomblöt men oj så skönt ändå.
    Nog är du minsann flitig med stickorna men visst, det är ju som bäst med dem den här tiden. Kan tänka mig att sonen blir nöjd när den tröjan blir klar.
    Själv stickar jag tomtar just nu hm,hm. Inte så himla roligt men behöver någon färgklick till mitt bord ifall jag är på någon julmarknad.
    Ha det gott i stugvärmen.

    SvaraRadera
  2. Herreje har du stickmaskin igang .alla har vi våra svagheter ja ha aldrig lärt me ti stick .God fortsättning

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Nu va jag o klicka in mej till Novitas..o tror du inte att snart har jag ett garnpaket, haha,vete fasiken hur det gick till..Fina sockor å! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Oj , nu har du nog vackra arbeten på gång känns nästan som mina stövelsockar sku va lite tråkiga,men de har bra åtgång så vi stickar vidare med glädje mommo,

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...