5 nov. 2014

Härlig vinterdag


Gör gott för humöret.

Visst är det så att vi påverkas av vädret. Att se solen titta fram är alltid uppiggande.
Så om gårdagen var grå och trist så har världen minsann visat sig från sin vackrare sida idag.
Precis vad vi alla behöver i denna novembermånad.




 Ett varv med kameran.

På förmiddagen kände jag att jag ville ut en stund och tanka lite solstrålar, så jag tog kameran i handen och gick ett varv runt huset. Här en del av dom bilder som blev knäppta.





Växthuset som Gud glömde.

Här har det stått bortglömt i flera veckor.Tidtabellen sprack. Meningen var, att vi hade hunnit med en liten invigning på höstkanten. Men den blev inte av. 
Den hårda sidan av livet kom emellan.
Men det kommer nya vårar.




Föreläsning om stressade kvinnor.

Ikväll har jag suttit på föreläsning.
Föreläsningen behandlade ämnet kvinnor och stress.
Om varför kvinnor är mera mottagliga för stress än  vad männen är. Och hur stressen ställer till det med våra hormoner. Vi kvinnor har ett universum av hormoner medan mannen kändes nästintill befriad från dessa varelser.
Int undra på he e gar runt millan varven.
Många ahaupplevelser fick jag. Och en sak tror jag att vi alla var överens om när vi gick ut från föreläsningssalen. Man skall akta sig för stress, det kan ställa till det riktigt rejält.
För min egen del kan jag ännu en gång konstatera att jag valde helt rätt för väl ett år sedan.


Snart övergår dygnet till torsdag och det innebär att slutet på den här veckan redan står för dörren.
Kanske ses vi ännu innan veckan är slut. Jag har ju mina knästrumpor färdiga. Men jag behöver få någon att fotografera dem innan ni får ta del av dem :)


Önskar er en bra avslutning på veckan! 

4 kommentarer:

  1. Precis så är det ju med stress,,det skall man nog undvika så långt det går..Jag försöker att undvika det..haha...för mitt höga blodtryck mår inte bra av det...Därför ser det lite råddigt ut här mellan varven då jag hellre sätter mej ner med en stickning/virkning el en bok/korsord...för det som inte blir gjort blir väl gjort nån annan dag tänker jag..Fina bilder du visar.Oj jisses så du stickar om du har sockorna klara redan!..du får visa nu. ha en bra torsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte behöver det vara så städat alltjämnt. Här är det också väldigt rörigt mellan varven. Men blir det alltför stökigt, då har jag även svårt att kunna koppla av riktigt, med det som egentligen är roligt. Då blir ju det i sin tur till en viss mån av stress. Det gäller att hitta den där medelvägen :)

      Radera
  2. Janå, nog kan man tycka dina bilder är bra mycket vackrare än mina ...
    om jag går ut i min trädgård är allt svart! Inte kvällstid, utan mitt på dagen :)
    Håller med om att stress är av ondo ... hm, och hur gör man för att undvika det!?
    Ha dock ett trevligt veckoslut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl nog så gott som omöjligt att undvika stress helt. Men man kan ju göra det som känns rätt för en själv, så lång det är möjligt.
      Ha en bra helg du me :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...