8 nov. 2014

Fars dag i morgon.


En dag som på många sätt inte kommer att bli så som våra Fars dagar brukar vara.
Här hemma är det sig likt,
men allt det andra.
Att lite mållöst strosa omkring i varuhuset för att söka efter den lämpligaste presenten åt moffa och faffa. Som ändå alltid visade sig vara ett par strumpor och en godispåse.
Det är borta.
Att ha den där lilla brådskan över att vi skall hinna hälsa på både moffa och faffa på deras dag, prata, dricka kaffe och äta tårta.
Det är borta. 
Att barnbarnen stolt får ge fram sina nymålade teckningar och pyssliga kort.
Det är också borta.
Det är mycket som är annorlunda och mycket som saknas.
Istället för att krama om och ge fram ett par strumpor, så tänder vi ett ljus på graven.
Det är vad vi gör.
Vad har vi kvar. Ingenting kan man tycka.
Men visst vi har alla fina minnen. Lagrade i våra hjärtan.
Det är dom vi skall plocka fram nu, när det är jobbigt.


Livet ändras, och livet går vidare. 
Det tunga är att lära sig leva med livets förändringar.



Önskar alla Pappor en riktigt bra Fars dag!


3 kommentarer:

  1. ja fy så är det Cata,, jag fäller en tår då man tänker på att så kan det väl bli när som helst... jag har ju min pappa i livet o faffa här lever ju också men de är gamla båda..min pappa fyller 84 till sommaren o faffa blir 90..Så man får va glad så länge de hänger med..Tända ljus är ju en fin tradition .Jag har ett ljus på bordet idag för min morfar ..han har vart död i 20 år .men levde tills han vart 90..Ha en bra helg. kram

    SvaraRadera
  2. Så fint du beskriver känslan ♥
    Här är också tomt efter den äldre generationen!
    Här är vi själva de äldsta ... vi är glada när barn och barnbarn kommer!
    Hoppas vi är med länge än ...
    Kramar till DIG!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...