19 nov. 2014

Batteridrivna ljus



 Idag vill jag slå ett slag för dom batterdrivna ljusen som har blivit så väldigt pop. 
Från början tilltalade inte ljusen mig desto mera, men nu efter att ha använt först ett och nu två ljus en tid så har jag börjat inse att dom har ju faktiskt en hel del fördelar.
Riktiga ljus i all ära för inget kan slå mysfaktorn eller symboliken i ett ljus med brinnande låga.
Men fördelarna med dom batteridrivna finns också. 
För det första och viktigaste så behöver jag inte vara nervös att någonting tar eld av det som finns runt lyktan. Och för det andra så har ljusen inbyggd timer, vilket jag tycker är riktigt super, alltså ljusen tänds och släcks samma tid varje kväll. Och som liten bonus så fladdrar "lågan" till ibland vilket ger ett mera verklighetstroget intryck.
Inomhus föredrar jag fortsättningsvis levande ljus, men utomhus kan jag bra lägga till någon ljuspunkt här och där med hjälp av batteriljusen. 

Och katten verkar också nöjd :)



4 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt gått och sett på dem verkar fiffigt.men ha it skaffat än får inhandla och sätta på husväggen Må så gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. På husväggen passar det bra att lägga ett sånt här ljus.
      Ha det gott du me :)

      Radera
  2. hittat in hit till dig. så fina handarbeten du gör, ska ta och titta vidare. ha en bra fortsättning på veckan.
    ~M~

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trevligt att du kikade in :)
      Ha det gott!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...