22 okt. 2014

Stickade tröjan klar!

Äntligen får jag nog lov att säga. 
Men nu är den i alla fall färdig. 
Tröjan som jag började med för snart ett år sedan och som var tänkt att inte bli något långtida projekt. Men så blev det i alla fall.
Själva stickandet gick ju bra. 
Men oj så många moment efter det. 
Med klippning som jag aldrig gjort förr. 
Och tilläggas kan, att det gick väl inte riktigt som på Strömsö... men efter ett antal fula ord och några djupa andetag så fixade även det sig.
Och så 7000 trådar på det att fästa, och lite annat smått och gott.
Men nu glömmer jag det.
Jag är nöjd.
För att vara den första stickade tröjan med knäppning och hundra färger att hålla reda på så är jag riktigt nöjd.



 Tröjan är stickad i Maija garn på stickor 3. Och mönstret kommer från Sandnes garn.

 Klippkanten fick ett påsytt band för att bli lite snyggare.
Och på avigsidan fick små vita knappar ge extra stadga åt dom stora knapparna.

Vilken otrolig lättnad det kan vara när man får något färdigt.
Sånt som har legat länge och stirrat på en från sitt hörn. 
Nu skall jag bara hålla mig till mindre handarbeten en tid. Tror jag i alla fall. Senast i går googlade jag mönster på en poncho. Och det finns ju så många härliga såna :)

Ha det bra!

5 kommentarer:

  1. MEN HE VA VÄRT MÖDAN HE JI EN FIN TRÖJA DU KAN KÄNNA DIG STOLT,GOD FORTSÄTTNING

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Får man lägg in en beställning?

    SvaraRadera
  3. ja den tröjan får du va nöjd med,,så fin o härliga färger! Ja fy jag har också såna där arbeten som ligger "gömd" i nån påse..o bara väntar bla en Islandströja..suck...

    SvaraRadera
  4. Vilka fina färger! Det är ju bra att få tröjan klar nu, det börjar ju bli kallare ;)

    SvaraRadera
  5. Oj, oj, så den är klar nu. Kan förstå att det är skönt när den är klar och minsann får du vara stolt här för detta klarar inte vem som helst. Och så himla fin. Önskar den var min men så där långt räcker inte mitt tålamod mer trots att det nog gjorde det förr i tiden. Ha det skönt i din varman tröja.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...