16 okt. 2014

Nu slipper jag frysa i butiken.


Åtminstone om händerna så mycket.
För ett ständigt återkommande dilemma för mig
 är att jag fryser så förbaskat i händerna när jag är i mataffären.
 Innan jag har roundat alla kyldiskar och frysar,
 så är mina händer så blåa och stelfrusna, så väl vid kassan
 är det just och just kreditkortet fås fram
 och varorna vill knappt hållas i händerna.


Med dom här hoppas jag råda bot på en del av kylan.
På bottnen av handelsväskan skall dessa förvaras, så följer dom alltid med till butiken.


Mönstret hittas här (på finska)
Jag stickade i Maija garn på stickor nr.3


4 kommentarer:

  1. Jag använder också sådana när jag går i butiken för annars skulle jag frysa händerna av mig ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. he ji kallt i butiken sku behöv en extra kappo ti dra över se så läng man handlar .D....

    SvaraRadera
  3. Finfina handledsvärmare du gjort. Synd att mönstret är på finska bara..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Fina halvvantar, själv har jag ett par i alpacaull som jag älskar. använder dom när jag kör bil. Man håller sig varm men får ändå grepp om ratten.
    Mvh Birgitta i Skåne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...