8 sep. 2014

Stickad sjal

Nu börjar vi vara inne i den tiden på året när det är skönt att vira en halsduk runt nacken när man beger sig ut.
 Speciellt om det blåser, så är det ett måste för mig att ha något runt halsen annars skriker nacken efteråt. 


Den här sjalen och mönstret har jag kikat länge på inne hos bloggen Så vitt jag vet. Och nu äntligen har jag fått stickat en. 
Hade två nystan Tilda garn liggandes hemma, så jag bestämde mig för att använda mig av dom. Men två nystan blev för lite, så då blev det en ofrivillig paus i stickandet. 
Men så på Juthbacka marknaden, träffade jag Ulla-Britta, som säljer massor med härliga garn. Och hon fixade fram flera Tildanystan åt mig , så nu har jag så att det räcker till en sjal till :)



 Jag har på känn att det här kommer att bli en ny favoritsjal för den är så mjuk och go´ :)



4 kommentarer:

  1. den va höstfin! riktig ljungfärg...Jag har "samma problem" med nacken..det är skönt att vira nått runt halsen annars så känns det nog av sen..ha de bra!

    SvaraRadera
  2. Den sku ja t.o.m. tyck om men la lämna utan nacka .God fortsättning

    SvaraRadera
  3. Riktigt läcker är din nya sjal..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Oj! så vacker sjal du stickat, tokgillar:)) Jag håller på med kort tillverkning. Jag kan varken sticka eller virka. Skulle man möjligen kunna få beställa en sådan sjal av dig?
    Självklart betalar jag garn och arbetet iså fall:)
    Om du skulle vilja göra det så kan du väl maila mig på marie.haven@hotmail.com
    Den är verkligen superfin:))
    Jag har kollat runt hos dig och du gör sååååå fina grejer:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...