15 sep. 2014

Höstgula sockor.

Höstens första sockor är klara. 


 Nu lät det som att jag stickar sockor på löpande band, men det är just vad jag inte gör.
Men jag kanske önskar att jag skulle vara en som aldrig behöver något mönster utan bara stickar rakt upp och ner och vips har du en socka klar.
Men jag är precis tvärtemot. För att få till en socka skall jag ha ett tydligt mönster med allting exakt i detalj hur man gör. Och ändå får jag alltid några extra grå hårstrån när jag kommer till hälen.
Men det blev ett par sockor den här gången också. Och planer och garn finns på att göra åtminstone två par till, nej tre par var det visst ;)



Mönster: här på finska
Garn: Novitas Nalle
Stickor: nr.3


4 kommentarer:

  1. Så fina. Dessa är redan överkurs!

    SvaraRadera
  2. di va bussiga .Passar bra ti årstiden

    SvaraRadera
  3. Så fina..skit då allt mönster ska va på finska..det är som hebreiska för mej!..Jag stickar också sockor..det är en sån tur nu ..i sommar va det virkning av disktrasor,,haha.Ha de bra!

    SvaraRadera
  4. Om jag ändå kunde sticka sockor. Borde utmana mig själv och försöka mig på ett par. Vet att de inte skulle bli lika snygga som dina men det skulle ju vara en början :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...