24 sep. 2014

Ännu en äppelpaj

Kanske ni har tröttnat på äpplen vid det här laget.
Själv har jag tänkt tanken, att inga fler äppelpajer i höst.
 Men så hittar man inspiration till ännu en variant som behöver testas, och så blir det ännu en till...och en till....och....
Även om den här var riktigt god, och fick många pluspoäng av förra helgens gäster, så tror jag faktiskt att det här får vara den sista....på ett tag i alla fall.

  
Kolaäppelpaj.

5-6 syrliga äpplen skalas, kärnas ur och skivas.
Lägg skivorna i en pajform.
Bred på en burk karamelliserad kondenserad mjölk. (alltså den som är "färdigkokt")

Blanda en smuldeg av 
100 g smör
2 msk strösocker
2 dl glutenfritt mjöl
 1 dl kokos
1/2 dl boveteflingor
1 tsk vaniljsocker
(eller använd annan valfri smuldeg)

Strö smuldegen över kolaäppelklyftorna.
In i ugnen och grädda i 200 grader 30-35 minuter.



2 kommentarer:

  1. Åhh... det lät gott!!!! Måste testas helt klart :)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

    www.hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

    Lägg till din widget och du kommer förhoppningsvis att hamna högt upp på matbloggstoppen.

    Om du har några frågor, maila mig gärna på info@hittarecept.se.

    För att lägga till din blogg klickar du på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

    Med vänlig hälsning,
    Emilie
    Hittarecept.se

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...