13 aug. 2014

Hallontider och skolstart

 Mitt blåa ämbar och jag. 
Så fort jag får chansen så greppar jag mitt ämbar och beger mig ut i skogen för att plocka hallon. För om det är något som jag tycker är roligt, så är det att plocka just hallon. Min rygg och nacke däremot, tycker inte samma sak, men vi har kommit till ett ganska bra samförstånd. När mitt ämbar, som rymmer 3 liter är fullt, då har jag varit tillräckligt länge, vilket betyder ett par timmar. 
Hittills har vi samarbetat i hop 20 liter, och mera lär det bli. För med tanke på vilka fina hallon som lämnade kvar på buskarna så kommer jag snart att bege mig ut till skogs igen, i sällskap av mitt blåa ämbar :)

 Hallon är en del av vår vardag just nu. Det finns med både här och där.

Något som också präglat denna vecka är ju så klart skolstarten. För mig är det dagar med mycket känslor som åker hit och dit, och värre ser det ut att bli med åren. 
Två äldsta sönerna flyttade till internat på varsitt håll, och jag känner att plötsligt har dom blivit nästan vuxna.
 Vilket gör att jag inte alls hänger med i svängarna, och fäller nästan en tår. 
Tack och lov har jag ännu tre söner som kommer hem varje dag.
Hur det blir den dagen den yngsta flyttar ut vågar jag inte ens tänka på.
Med den här farten är det bara 8 år till dess. Hu jeda mig.



2 kommentarer:

  1. Vilken lycka att hitta så mycket hallon :) Det ser så got ut.
    Precis som du säger så går åren så otroligt fort, plötsligt tittar man på sina barn och undrar vart tiden tagit vägen. Om man som du unnar sig några timmar i skogen och bara är, här och nu, så tror jag att man får tid till både eftertanke och reflektion. Något som alla skulle tänka på, för livet går ju som bekant inte i repris.
    Ha det så gott i hallonskogen.
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika för dina tänkvärda ord! För visst är det just så att alla behöver ha ett ställe där tankarna har möjlighet att komma ikapp en, och för mig är hallonskogen ett sånt ställe :)
      Ha det gott!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...