5 juli 2014

Virkade grytunderlägg


När jag hittade tips på dessa grytunderlägg på Pinterest så var jag inte sen att apa efter.
Det första paret gav jag bort som värdinnegåva på en av sommarens grillkvällar. 
Och då gavs ju mig nöjet att virka ett par till :)
Ett passligt sommarhandarbete som blir klar i ett huj.

 Virkat med rester av ullgarn. Ett flerfärgat garn och ett enfärgat 
och så vartannat varv med det.


 Inuti gömmer sig ett helt vanlig grytunderlägg av kork. Och för bättre passform så träddes ett gummiband i sista stolpvarvet.






1 kommentar:

  1. Oj skitt så fina grytunderlägg..alltid kan man ju piffa upp "tråkiga" korkunderlägg.Disktrasorna va fina, jag virkar också så fort jag har en ledig tid.. men det blir nu inte så ofta sommartid då det finns mycket annat.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...