13 juli 2014

Blommor, växthus och lite annat.


Idag har vi haft en riktigt skön sommardag. 
Full av inspiration efter gårdagens blomsterresa så har jag pysslat om mina blommor, som trots att dom ibland knappt får vatten, bara blommar och blommar. 


















                                           Herrarna har rappat stenfoten på växthuset....




...och Zacharias har hoppat "ett, åtti", så han endast fastnade som en svag skepnad på bild.



Blomvaserna har jag fyllt med nya blomster....
 Och jordgubbar äter vi  före trastarna hinner till. 



Till kvällsbit blev det våfflor med färska gubbar.


 I veckan som gick hade Zacharias och hans kusin William ordnat med sommarcafe.
Vilket visade sig bli en mycket trevlig tillställning. Ett par timmar under en eftermiddag bjöds det på goda bakverk, hemgjord glass och lotteri.....
Och tack vare alla trevliga gäster som kom så blev det en mycket fin eftermiddag.


Ett långt inlägg blev det den här gången. Men jag ger mig inte riktigt tid till att sätta mig vid datorn, nu när vi har så fint väder, så därför flera flugor i en smäll ;)

Nu skall jag gå ut och fortsätta njuta..... och såga bräder till växthuset.

Ha det så bra till nästa gång!




8 kommentarer:

  1. Håller med, vädret är bara för fint för datorn. Du har minsann många sorters vackra blomster. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man vill bara vara ut hela tiden nu. Det är nästan så man inte vill gå in och koka mat ens :)

      Radera
  2. Vill nästan sätta flera av dina bilder på duk !?
    De är jättefina!
    OCH ... Kaffe med mokkaruta ... blir det i dag :) Härliga barn!!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt om du tycker om mina bilder :) På duk vore ju riktigt skoj. Där gav du mig en ide´. Kanske jag skulle lägga in en beställning.
      Kaffe med mokkaruta var beställd....;)
      En fin dag till dig me!

      Radera
  3. jessus va fina blommor du har och växthusbygget ser bra ut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite allt och bland i mina blomrabatter :)

      Radera
  4. jättefina blommor.o äntligen kom det regn idag!..Kaprifolen är samma som jag har köpt nu i vår.Hoppas min blir såde stor med många blommor..Härliga ungar som ordnar med cafe.!Mycke gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, regnet var verkligen nödvändigt, men vi fick inte så mycket sist och slutligen.
      Kaprifolen här växer nästan för bra, för den har tagit sig genom takrännan, men fin är den.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...