25 juni 2014

Växthuset....idag har vi gjutit.


I dag har vi haft ett litet gjutantalko och gjutit sulan till det blivande växthuset.

 Tanken är ju den att växthuset skall bilda en helhet med odlingslådorna som finns där från tidigare. Framför växthuset (alltså hit på sidan av huset)  har jag planerat att lägga någon typ av grus eller marksten.

Vad som skulle vara bäst och snyggast ;) just i gångarna mellan odlingslådorna har jag velat från och till med. Och ännu är jag inte riktigt säker på vad det blir.
Jag har testat på en liten bit att gräva bort gräset och lägga grus och visst är det finare än detta ogräs-gräs som växer där nu. Men hur funkar det i praktiken med grus, när man som jag, helst kastar ogräset på marken när jag rensar, och sen räfsar ihop allt när jag är klar. Plus att det lätt åker en hel del jord över kanten när man på våren vänder det med spaden.
Återstår att se vad det blir.



Alla medverkande på talkot såg ut att hitta sin uppgift. Svärfar var inbjuden som expert.
 Men jag kan nog lätt konstatera att gjutning inte är något för svaga kvinnor som mig.
 Nej, bättre nytta gör jag nog som kaffekock.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...