17 juni 2014

Samarbete...sonen och jag har virkat pannlappar.


Vi e riktigt på gång här nu yngsta sonen och jag :)

Våra söner har alla i perioder och kanske i en viss ålder tyckt om att virka på fingrarna. 
Många, många meter ...ja om inte kilometer luftmaskor som har virkats i vårt hus.
Och nästan alltid så har dom många virkade metrarna bara nystats ihop till en boll, för att ganska snart bli bortglömda.
 Och det är ju lite synd.

Nu är det mest den yngsta sonen i huset som sysselsätter sig med fingervirkning och för någon dag sedan så fick han upp farten igen.
Men den här gången blev luftmaskedjorna inga bortglömda nystan i något hörn utan vi samarbetade oss fram till två stycken pannlappar.

Först virkade han 2,5 meter luftmaskor och sen tog jag över och virkade in det i en rundel.

Färgvalen är helt och hållet Zackes.
I den här blev det så två olika sorters melerade garn.


 En jordgubbe :) tyckte Zacke att den här liknade när vi var klara.


Eventuellt kommer dessa två alster till försäljning senare under sommaren. Zacke planerar nämligen att öppna sommarkafe i byn, tillsammans med sin kusin :)


4 kommentarer:

  1. Va fin dem va! Blir nog ett trevligt café med den här farten.

    SvaraRadera
  2. åhh så fina. ser det är samma teknik som jag gjorde väskan av. Ha de bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tänkte jag också på att det skulle gå att göra mycket annat med den här tekniken. Måste kika närmare på din väska om du har den på bloggen.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...